Balets.

Novembris 15, 2008

donkihot3Kā jau Operas ierakstā pieminēju, ka ar to vien nebeigsies kultūrestētiskais eksperiments ar klasiskām mākslas izpausmēm, apmeklēju arī baletu.

Daudz nekas sakāms nav, tāpēc šoreiz būšu gana mazrunīgs.

Izrāde ar nosaukumu “Don Kihots”, kurā man bija tas gods pabūt, patiesībā varēja nosaukt jebkā citādāk, ka tik ar spāņu piesitienu, jo viss, kas bija no Don Kihota viens čalis ar zobenu, kas periodiski maldījās uz skatuves, nedejoja un viņam pat nebija zeķubikses.

Pārsteigums arī bija balerīnu “lāčošana”, proti, kad viņas piezemējas no lēciena, izdalījās skaņas, kas atgādināja kalnu kazu lēkāšanu pa klintīm, man vispār viņas visas atgadīnāja kalnu kaziņas, kas lec un stiepjās pie sulīgāka zara.

Vēl man noteikti traucēja mana absolūtā nekā nezināšana par baletu, respektīvi, balerīna uzgriež kādu danci ap savu asi pāris reizes un zālē atskan BRAVO kliedzieni un aplausi, tai pat laikā es nesaskatīju dižo atšķirību starp iepriekšējo palēcienu.

Dekorācijas gan bija cieņā un varēja pamielot acis, pat nedaudz pārsteidza gaismas siena, kas pavīdēja vienā no izrādes daļām, negaidīti.

Kopumā nebija nemaz tik slikti un nebaudāmi, bet vēlreiz doties uz baletu tuvākajā laikā noteikti netaisos, jāatzīst, ka opera pat vairāk paķēra, tur vismaz bija jūtama tā enerģija un emocijas. Nākamais ceru, ka būs simfoniskā orķestra apmeklējums.

Kāpēc es to daru? Esmu zinātkārs cilvēks, labprāt paplašinu savu redzesloku un pirms par kaut ko runāt, kur nu vēl aprunāt, cenšos vismaz virspusēji iepazīties ar runu objektu. Nebūt nesaku, ka baletā tika lieki iztērētas aptuveni trīs stundas, ieguvu daudz un dikti un joprojām mudinu arī Jūs kādreiz iemaldīties LNO telpās.

Komentēt

