Donorēju.

Novembris 2, 2008

Stāvot rindā pie daktera, kas dos gala slēdzienu esi derīgs asins nodošanai vai nē, nospriedām, ka apzīmējums “donorētājs” ir atbilstošāks mums. Lūk bijām četri donorētāji donoru vidū. Bet nu par visu po očereģi za kalbasoj.

Sen šī svētīgā padarīšana bija padomā, bet kā jau visiem, arī man saņemties uz kaut ko ir grūtākā procesa daļa, līdz vienu vakaru teroristiski diktatoriskā balsī man tika paziņots, ka tad un tad man ir jāiet donorēt. Yes, master! Tad un tad bija nu jau Parex Plzas telpās, kur godam nodonorējot varēja saņemt [asinīm pelnīto] brīvbiļeti uz atbilstošu kinolenti “Saw V”. Tas tāds neliels bonus, kāpēc nē.?

Pienāca tā liktenīgā diena un zāģējām vien uz Forum Cinemas. Iestarpināšu, ka pirms tam ir kārtīgi jāpaēd, nedrīkst lietot narkotiskās un apreibinošas vielas, un jābūt atpūtušies. Pēdējo es sapratu kāpēc, jo savādāk nemaz nevarētu izstāvēt tās pagarās rindas un dabūtu ostīt ožamo spirtu jau pirms asins noliešanas.  Sākumā reģistrējamies pie simpātiskās māsiņas, pēcāk aizpildām mums iedotās veidlapas, kur ir dažādi muļķīgi jautājumi par slimībām un kaitēm, kas spēj uzlabot jums omu, ja vien blakus pareizie prātvēderi. Aizpildām un aidā uz nākamo rindu uz ašo asins pārbaudi. Ak, jā, kamēr stāvējām rindā, kritām par upuriem “vēnu medniecei”, kas visiem čekoja vēnas, vai tās maz der vai nē, mūsējās atzina par labām esot. Sajutāmies varen lepni un turpinājām stāvēt.

Neliels auč un pirkstam jau piesūkusies neliela sūcējkolba [tā man labpatīkas to saukt] un asinis tiek iešļāktas trijos mazos jaucējtraukos, teju kā ūdenskrāsas, kad jaucām seklā bērnībā, tiem pievieno reaģentu, ko tā pārbauda tā arī man nepastāstīja, teica, ka neesot tam laika un vispār jāmācās, ja grib zināt. Paldies par kūkām, braucam tālāk. Bija viņai vēl tāds aparātīņš, kas pārbaudīja, ja nemaldos hemoglobīna līmeni asinīs. Man tas bija virs normas, proti, esmu nākamajā kārtā.. protams, tik rinda vēl jāizstāv.

Kad biju jau pie raksta sākumā pieminētās dakteres, man pārbaudīja asins spiedienu, pajautāja vai neģībstu redzot asinis un pasūtīja mani tālāk pa garo koridoru uz white lounge telpu, kur skaisti varēja iekārtoties klubkrēslā, nobaudīt glauno tēju “Možums”, iekosties cepumiņā un sagaidīt savus pričeņdāļus [maisiņš ar kolbiņām un trubiņām] un ar tiem doties uz pēdējo levelu, asins nodošanu. Apsēdos guļus, dezinficēja duršanas vietu, uzfrišināja varoni vēnu ar neliela žņaudziņa palīdzību un lielā resnā adata mērķtiecīgi sadūra man roku. Pēc šī procesa mani pameta vienu ar pūslīti sirds formā, ko man paspaidīt aiz gara laika [how sweet]. Nekādas dižās sajūtas man neradās procesa laikā un jutos pat ļoti labi, kad uz svariem rādīja teju 450 grami, atlidoja māsiņas un izvilka to dzelzs svešķermeni man iz rokas. Beidzot sajutos, kā īsts donorētājs. Pēdējā procedūra suvenīriņu un donora grāmatiņas saņemšana, ak jā, arī trīnīts kompensācijā pusdienām, kas nelietīgi tika notiesāts Em Sī Donaldā.

Nu jau pagājušas pāris dienas un jūtos tieši tāpat kā pirms tam, ja ne labāk. Noteikti silda sirdi tas, ka iespējams kādam arī būšu glābis dzīvību. Atrodiet laiku un vēlmi arī Jūs!🙂

PS. Piecas dienas pēc asins nodošanas ir iespēja zvanīt uz VADC un painteresēties par analīzēm, kas tika veiktas ar Jūsu asinīm, tātad Jūs arī saņemat bezmaksas analīzes savām asinīm, ja nu nekas cits Jūs nespēj motivēt atteikties no teju puslitra savu asiņu.😉

3 Atbildes to “Donorēju.”

  1. Gunčiks said

    Mazs labojums tev: hemoglobīna līmeni!

  2. deimis said

    Tiesa, paldies!🙂

  3. Rigunito said

    Kļūsti par maksas donoru!!
    Un tev dos 12 Ls + 2 Ls😉
    Lai kļūdu par tādu, tev tik jāapvaicājas reģistratūrā. Maksas donora amats netiek īpaši reklamēts, jo tad VADC nobankrotēs…

Komentēt

